Czy wiesz, co się dzieje w Internecie w ciągu 60 sekund??
60 sekund – co może się wydarzyć w ciągu jednej minuty??
Choć 60 sekund wydaje się krótką chwilą, to okazuje się, że w tym czasie można dokonać wielu rzeczy. Minuta wystarczy, by zakochać się czy zrobić dobre wrażenie. To także odpowiedni czas na zrealizowanie szeregu czynności zachodzących w naszym ciele.
Według statystyk opublikowanych przez portal Mirror w jednej minucie można wykonać mnóstwo czynności. W tym czasie na świecie rodzi się około 250 dzieci. Niestety, w ciągu minuty notuje się średnio 105 zgonów.
W ciągu jednej minuty w naszym ciele zachodzi wiele procesów. Sześćdziesiąt sekund wystarczy, by krew okrążyła cały układ krwionośny. W jednej minucie 20 razy mrugamy powiekami i wykonujemy 20 oddechów.
Statystyczny człowiek wypowiada ok. 150-160 minut na minutę, a największe gaduły – nawet 180. Co ciekawe, w tym czasie czytamy średnio 300 słów. Badania pokazują także, że w ciągu 60 sekund mózg dorosłego człowieka jest w stanie wygenerować 33 oddzielne myśli.
Na całym świecie w czasie minuty publikowanych jest średnio 15 książek. Każda minuta w Wielkiej Brytanii oznacza zjedzenie kolejnych… 460 kanapek z kurczakiem. Statystyki Mirrora pokazują także, że co minutę Anglicy wypijają aż 114 583 filiżanek herbaty! Piją przy tym kupują tylko 48 611 kaw. W 60 sekundach na całym świecie sprzedawanych jest aż 10 milionów papierosów.
Minuta w Internecie
Niewyobrażalne, ile petabajtów danych codziennie przetwarzanych jest przez komputery podpięte do sieci na całym świecie. Co chwilę na YouTubie pojawia się nowy film, na Facebooku loguje się kolejna osoba, wysyłanych jest tysiące snapów i e-maili. Co tak naprawdę dzieje się w internecie w ciągu minuty?
Jedna minuta w sieci wystarczy, by życie internautów wywróciło się do góry nogami. Szokujący wpis czy nagranie po zaledwie kilku sekundach może wywołać aferę, która obiegnie cały świat. Statystyki pokazują, że w ciągu minuty publikowanych jest aż 216 tys. zdjęć na Instagramie oraz 278 tys. tweetów na Twitterze.
Co ciekawe, 60 sekund wystarczy, by użytkownicy Facebook’a przyznali aż 1,8 mln „lajków”.
Tak wygląda 1 minuta w internecie w 2019 roku!
Wiele może się wydarzyć w ciągu minuty, ale to, co dzieje się w sieci to niewyobrażalne liczby akcji, interakcji, kliknięć i wiele wiele więcej – sprawdź jak wygląda dzisiaj 60 s w internecie.
Sześćdziesiąt sekund może minąć w mgnieniu oka, gdy ktoś bezmyślnie przewija palcem przez Facebooka lub sprawdza swoje e-maile. Wystarczy połączyć wszystkie te działania razem i mamy niezwykły widok, jak wygląda życie internetu w ciągu minuty.
Według danych zebranych przez Lori Lewis i Officially Chadd w Visual Capitalist, jedna minuta internetowa zawiera 1 milion logowań na Facebooku, 4,5 mln filmów obejrzanych na YouTube’ie, 1,4 mln machnięć na Tinderze (w prawo lub lewo, nie możemy tego stwierdzić z całą pewnością) i łącznie 41,6 mln wiadomości wysłanych na WhatsAppie i Facebook Messengerze. W ciągu tej samej minuty zawiera się również 3,8 miliona zapytań w wyszukiwarce Google, 357 222 scrollowań na Instagramie i prawie milion dolarów wydanych online.
Visual Capitalist skompilował wszystkie te dane i porównał z danymi za zeszły rok – jednak nie zauważono jakichś znaczących zmian. Loginy na Facebooku i wyszukiwania w Google’u pozostały prawie na niezmienionym poziomie. Google odnotowało dodatkowe 100 000 użytkowników w ciągu minuty w 2019 roku, a Facebook mniej niż dodatkowych 30 000 loginów.
Inne platformy osiągnęły trochę większe wzrosty w 2019 roku. Na przykład Netflix niemal potroił liczbę osób oglądających jego zawartość, a Instagram niemal podwoił liczbę osób przewijających kanały na tej platformie.
Statystyki internetowe i mobilne dotyczące 1 minuty w internecie w 2019 roku:
- Google: 3,8 mln zapytań w wyszukiwarce
- Facebook: 1 mln logowań
- iMessage: 18,1 mln wysłanych wiadomości
- YouTube: 4,5 mln obejrzanych filmów wideo
- Google Play, App Store: 390 030 pobranych aplikacji mobilnych
- Instagram: 347 222 scrollowań na Instagramie
- Twitter: 87 500 osób , które tweetują
- Tinder: 1,4 mln swipe’ów
- e-mail: 188 mln wysłanych wiadomości e-mail
- twitch: 1 mln obejrzeń
- muzyczne subskrypcje streamingowe: 41
- Messenger i WhatsApp: 41,6 mln wysłanych wiadomości
- Snapchat: tworzonych jest 2,1 mln snapów
- e-commerce: wydawanych jest online łącznie 996 tys. $
- Netflix: oglądanych jest łącznie 694 444 godzin filmów
źródło: Visual Capitalist via Statista – A Minute on the Internet in 2019
Przeczytanie tego tekstu zajmie Ci prawdopodobnie niewiele więcej niż dwie minuty. Wydaje się, że to bardzo mało, jednak w skali całego Internetu oznacza to ogrom wydarzeń i wygenerowanych danych. Przekonaj się, co każda minuta oznacza dla Sieci.
Strony WWW
Mogłoby się wydawać, że liczba zarejestrowanych domen sprawia trudność ze znalezieniem kolejnej, wolnej nazwy, jednak w ciągu minuty rejestruje się ich ponad 70. Część z domen posłuży zapewne jako adresy stron internetowych. W ich powstaniu pomoże m.in. popularny CMS – internauci pobiorą ponad 50 paczek instalacyjnych WordPressa (tylko z oficjalnego serwisu) i ponad 125 pluginów do niego.
W tym samym czasie na różnych platformach blogowych i jako samodzielne witryny powstanie ponad 60 różnych blogów. Jednocześnie 12 stron padnie ofiarą hakerów, którzy osiągną ten wynik, podejmując 416 prób. O skali zagrożeń w Sieci wymownie świadczy przy okazji inny wskaźnik – co minutę 232 komputery zostają zainfekowane przez malware.
Czy to wszystko ma jakieś znaczenie?
Ma. I to ogromne. Te niepozorne zestawienia nie są jedynie ciekawostką. Pokazują bowiem skalę popularności największych serwisów i ich funkcji. W pewien sposób obrazują też dzisiejsze społeczeństwo.
Aktualne wyniki mogą być przydatne zwłaszcza w marketingu. Dla przykładu – już sama świadomość tego, ile swipe’ów pojawia się na Tinderze w ciągu minuty jest argumentem za tym, aby portal wykorzystywać w kampaniach Podobnie jest choćby z Instagramem.
Z pewnością obserwacja corocznych zestawień tego, co się dzieje w internecie w minutę, pozwala też przewidzieć popularność niektórych aplikacji. To natomiast niezwykle istotne dla digital marketingu. Możliwość zaplanowania działań na różnych platformach z uwzględnieniem ich wyników w przyszłości jest po prostu bardzo pomocna. Chociaż oczywiście te zestawienia nie mogą być jedynym źródłem informacji. To w końcu tylko (aż) minuta.
Jasna strona mocy… i Ciemna strona mocy…
Wraz ze wzrostem aktywności w internecie, rośnie również poziom zagrożeń.
Ilość zagrożeń i ataków rok do roku prawie się podwoiła.
Ale o tym bardziej szczegółowo w następnych wpisach.