INTERNET ZMIENIA WSZYSTKO. ZMIENIA SIĘ STYL ŻYCIA I ZAKUPÓW.

przez | 20 września 2020

INTERNET ZMIENIA WSZYSTKO.

ZMIENIA SIĘ STYL ŻYCIA I ZAKUPÓW.

JAKIE SĄ EFEKTY ZMIAN?

Internet ma coraz większy wpływ na nasze życie. Czy tego chcemy, czy nie.

Tak po prostu jest.

Zmienia się wszystko, styl życia, obieg informacji, sposób spędzania czasu. Nowoczesne technologie i internet powodują, że inaczej pracujemy, inaczej  spędzamy wolny czas, inaczej układamy swoje życie i mamy nowe nawyki.

Ostatnie miesiące pokazały, że zmieniły zwyczaje jeśli chodzi o sposób korzystania z nowych technologii i zmieniły się nawyki zakupowe konsumentów.

Nowe zachowania klientów zmuszają wiele branż do szybkiej adaptacji.  Zmiany te obejmują strukturalne podejście do konsumpcji, komunikacji marketingowej,  wyboru kanału sprzedaży, w tym roli e-commerce i sklepów stacjonarnych.
Badania konsumentów dla wielu kategorii, pokazują nowe nawyki i zachowania konsumentów w nowej rzeczywistości.

Adaptujemy się do nowej rzeczywistości, coraz więcej rzeczy przesuwa się w stronę internetu i technologii z tym związanych. Zjawisko coraz bardziej powszechne, a tempo zmian rośnie. To już nie moda a stały trend.

TROCHĘ LICZB:

68% ankietowanych uważa, że zarówno elektroniczne, jak i tradycyjne kanały  obsługi odgrywają ważną rolę w procesie obsługi.

43% klientów najpierw szuka informacji o produkcie w Internecie, a następnie udaje się do sklepu, aby go nabyć.

53% klientów pozytywnie oceniana doświadczenie zmiany kanału podczas procesu obsługi.

INTERNET ZMIENIŁ NASZE NAWYKI W ZAKRESIE NABYWANIA TOWARU – USŁUGI.

– Masowy dostęp do opinii o produkcie. Klient ma nieograniczony dostęp do opinii innych osób.  Korzysta z ich doświadczeń. Zanim podejmie decyzję, ma pomocne dane o produkcie czy usłudze.

– Klient ma obecnie praktycznie nieograniczony dostęp do różnych dostawców. Nie ma znaczenia lokalizacja. Może nabyć dowolny produkt, od dowolnego dostawcy.

– Dzięki Sieci klient wie jakie są ceny. Porównywarki cenowe ułatwiają analizę cen i dokonanie wyboru. Skutkiem tego jest możliwość negocjowania cen z dostawcą (na przykład branża RTV AGD).

– Internet umożliwia swobodne połączenie przestrzeni wirtualnej i realnej. Klient ma możliwość  wyszukania produktu w Internecie zanim kupi. Lub obejrzy w sklepie, “poczuje” towar i kupi online.

– Klient ma możliwość kontaktu z firmami za pomocą różnych kanałów – telefon, mail, social media, chat.  Zjawisko tzw. Omnichannel.

– Sieć umożliwia szeroki dostęp do wiedzy. Klient korzysta z zasobów. W związku z tym ma sprecyzowane  oczekiwania wobec handlowców czy sprzedawców. Oczekuje wiedzy i profesjonalnego podejścia.

– Obecnie kluczowa dla klienta jest dostępność towaru czy usługi. Co za tym idzie dostarczenie towaru lub usługi do klienta. Co to oznacza? Bardzo szerokie korzystanie z kanałów dostawy towaru lub usługi do klienta za pomocą internetu – dostęp bezpośredni. Korzystanie z paczkomatów lub usług firm kurierskich. Chodzi o szybki dostęp do usługi lub towaru, oraz oszczędność czasu i wygodę klienta.

Są to zjawiska dotyczące zarówno klientów indywidualnych jak i biznesowych.

To powoduje, że dzisiejszy klient jest bardziej wymagający, bo ma określone oczekiwania. Sprzedawca musi to mieć na uwadze i umieć  temu sprostać. To czas dla profesjonalistów w tym zakresie. Bo tego oczekuje klient.

To kształtuje nowe nawyki i sposoby działania oraz komunikacji na linii firma – klient.

ZMIANA NAWYKÓW W ZAKRESIE KORZYSTANIA Z URZĄDZEŃ.

Jakie są urządzenia z których korzystają klienci polskich sklepów internetowych?

70% klientów korzysta z laptopów.
35% klientów deklaruje korzystanie z komputerów stacjonarnych, liczba ta maleje.
20% klientów dokonuje zakupów za pomocą smartfona.
15% klientów używa tabletów do zakupów.

Ciekawym zjawiskiem jest korzystanie z urządzeń mobilnych bardziej do znalezienia interesujących produktów. Najczęściej w trakcie podróży lub przerw w pracy.
Natomiast dokonanie zakupu czy finalizacja odbywa się za pomocą laptopa lub komputera stacjonarnego.

Z każdym rokiem rośnie liczba urządzeń mobilnych używanych do robienia zakupów online.
Na chwilę obecną ok 50% posiadaczy smartfonów deklaruje używanie urządzeń do bankowości mobilnej.

 

Wnioski? W następnym poście.

Dobrego dnia.

 

Nasze Serwisy: 

SpecLab Komputery technologie:  speclab.com.pl

Facebook: https://www.facebook.com/speclabserwis/

Projekt:  strona www: projektgdynia.com.pl

Facebook: https://www.facebook.com/projekt.gdynia/

Projekt Nieruchomości : projektnieruchomosci.pl

Facebook: https://www.facebook.com/projektnieruchmosci/

Goya Art :  facebook.com/goya.hand.made/

Zapraszamy.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

9 + fourteen =