MAMY CZAS EPIDEMII W ŻYCIU CODZIENNYM.
ALE INNE ZAGROŻENIA SĄ NADAL AKTUALNE, ZWŁASZCZA W SIECI cz.2
Pamiętajmy, że najczęstszym powodem problemów jest czynnik ludzki. Nasza nieuwaga, nieostrożność czy lekkomyślność mogą być przyczyną problemów i strat.
NAJCZĘSTSZE SYTUACJE, NA KTÓRE WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ.
1. OFERTY DOSTARCZANE DROGĄ MAILOWĄ LUB SMS.
Uważajmy na treść takich ofert – informacje np. o możliwości wykonania domowego testu na koronawirusa, możliwość otrzymania szczepionki czy inne tego typu informacje. Często pojawiają się sms do osób starszych o ofercie, pomocy lub problemie z usługami i płatnościami. Sprawdźmy to zanim podejmiemy działanie.
2. POŁĄCZENIA TELEFONICZNE Z NIEZNANYCH NUMERÓW
Połączenia od nieznanych numerów, zwłaszcza zagranicznych to prawdziwy problem. Nie oddzwaniajmy na takie połączenia. Konsekwencje mogą być kosztowne. Uczulmy na to osoby starsze w naszym otoczeniu czy rodzinie. Seniorzy często padają ofiarą takich zdarzeń.
3. ZAKUPY PRZEZ INTERNET.
Sprawdźmy, czy dostawca jest wiarygodny, czy ma jakąś historię i oceny. Uważajmy zwłaszcza przy zakupie środków ochrony medycznej czy dostawca jest sprawdzony i wiarygodny. Unikniemy straty pieniędzy. Uważajmy na wszelkiego typu okazje czy promocje. Sprawdźmy zanim klikniemy.
4. LINKI I ”ŁAŃCUSZKI”
Uważajmy na to, co otrzymujemy w wiadomościach czy połączeniach. Wszelkiego rodzaju linki i ”łańcuszki” z informacjami o nowych możliwościach obrony przed COVID, zwłaszcza te z nieznanych źródeł. To może być groźne. Nasi znajomi mogą nieświadomie rozpowszechniać tego typu zagrożenie. Kliknięcie w taki link może umożliwić hakerom włamanie się do naszego telefonu lub komputera.
5. INFORMACJE – OFERTY O POMOCY FINANSOWEJ OD POŚREDNIKÓW.
Pojawiają się informacje o pomocy finansowej, ułatwieniu uzyskania finansowania lub pożyczki. Takie informacje mogą pochodzić z nieznanych źródeł. Sprawdźmy to. Kliknięcie w link lub odpowiedź mailowa lub sms może być początkiem problemów. Sprawdźmy to zanim skorzystamy z takiej oferty.
6. DAROWIZNY I WSPARCIE FINANSOWE.
Jeśli udzielamy komuś wsparcia to warto sprawdzić komu je udzielamy. Nasze dobre chęci i serce mogą być powodem problemów.
7. STRONY INTERNETOWE I PHISING. KRADZIEŻ TOŻSAMOŚCI
Zwracajmy uwagę na to jakie strony odwiedzamy – czy jest bezpieczne połączenie, „kłódeczka”. Unikajmy klikania w linki, czy podawania jakichkolwiek danych kontaktowych – formularze, ankiety, zapytania.
To tylko niektóre z zagrożeń. Pamiętajmy, że najczęstszym powodem problemów jest czynnik ludzki.
Nasza nieuwaga, nieostrożność czy lekkomyślność mogą być przyczyną problemów i strat.
Nasze Serwisy:
Projekt: strona www: projektfirmagdynia.com.pl
Facebook: https://www.facebook.com/projekt.gdynia/
Projekt Nieruchomości : projektnieruchomosci.pl
Facebook: https://www.facebook.com/projektnieruchmosci/
SpecLab Komputery technologie: speclab.com.pl
Facebook: https://www.facebook.com/speclabserwis/
Goya Art : facebook.com/goya.hand.made/