NIEZBĘDNIK ROZSĄDNEGO UŻYTKOWNIKA.
CZY TY I TWÓJ LAPTOP JESTEŚCIE GOTOWI?
WIESZ, CO TRZEBA ZROBIĆ?
Uważamy, że teraz bardzo ważne jest to, aby sprzęt był niezawodny i służył bezawaryjnie. To kwestia bezpieczeństwa i zdrowia.
Dlatego…
Rozpoczynamy nowy cykl wpisów. Będą to proste poradniki dla niezbyt zaawansowanych użytkowników. Taka laptopowa łopatologia.
Dlaczego tak?
Z naszego doświadczenia okazuje się, że większość problemów z komputerami, a zwłaszcza z laptopami wynika w niewłaściwego postępowania z tym sprzętem, często niewiedzy użytkowników.
Najsłabszym czynnikiem jest człowiek a nie sprzęt.
Przykład z życia:
Najczęstsza odpowiedź jaka pada w rozmowie w klientami to:
„…ale u mnie z laptopem wszystko w porządku. Nie potrzebuję żadnego serwisu ani przeglądu, bo wszystko jest zupełnie w porządku…”
Gdy potem otwieramy laptopy, to włos staje dęba na głowie.
Brud, kurz, często ślady zalania, procesor bez pasty, bo wyschła, ślady przegrzania. Aż żal patrzeć. System operacyjny często nadaje się tylko do przeinstalowania. Masa błędów na dysku..
Taka jest rzeczywistość.
Czas pandemii , czy jesteś przygotowany???
Mamy teraz trudny okres, jeśli chodzi o codzienne zagrożenia.
Trzeba zmienić wiele rzeczy w codziennym życiu i pracy. To nie jest kwestia chęci, to jest kwestia konieczności.
Pamiętajcie!!!
Priorytetem jest zadbanie o zdrowie i bezpieczeństwo. Bezwzględnie.
Istotnym elementem bezpieczeństwa na co dzień, jest wykorzystanie komputera i Internetu. Możliwości są ogromne, technologia jest bardzo pomocna. Jest jeden podstawowy warunek.
CZY TY I TWÓJ LAPTOP JESTEŚCIE GOTOWI???
Jak wyglądają Twoje przygotowania na najbliższy czas?
Dlatego zamieszczamy mini poradnik:
NIEZBĘDNIK ROZSĄDNEGO UŻYTKOWNIKA:
1. PRZEGLĄD SPRZĘTU POD KĄTEM SPRZĘTOWYM I PROGRAMOWYM.
Od tego powinieneś zacząć. To absolutne minimum, start.
Zadbaj o swój sprzęt. Zrób przegląd serwisowy. Dlaczego?
To pozwoli na znalezienie i wyeliminowanie problemów i zagrożeń sprzętowych i programowych.
Jest bardzo prosta zależność. Im dłużej sprzęt nie był serwisowany, tym bardziej wzrasta ryzyko awarii. Częsty argument klienta to:
„…Ale już tak długo chodzi i nic się nie dzieje…”
Pamiętaj!!!
Awarii nie można zaplanować. Wtedy jest stres, strata czasu, danych i pieniędzy. I dodatkowe ryzyko.
Nie szkoda Ci czasu, pieniędzy i niepotrzebnego stresu?
Zaniedbanie to często duże koszty i problem, nie lekceważ tego.
Osobny temat to strata danych. Czy Twoje dane są dla Ciebie ważne?
Często musimy odzyskiwać dane z dysku, który padł.
2. BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONA. NIEZBĘDNE MIMIMUM.
Zainstaluj dobre, skuteczne oprogramowanie ochronne – antywirus plus moduł ochrony transakcji bankowych.
Dbaj o aktualizacje. Dbaj o bezpieczeństwo swoich danych.
To ważny element ochrony w pracy zdalnej – skanowanie załączników, dokumentów, danych.
Pamiętaj, że hackerzy nie śpią, dbaj o skuteczną ochronę danych.
Uwaga!!!
Są osoby, które uważają, że bezpłatna wersja antywirusa wystarczy.
Otóż nie wystarczy. Bezpłatne programy nie są skuteczne tak jak płatne.
Zwłaszcza jeśli chodzi o bankowość i płatności internetowe.
3. AKTUALIZACJE SYSTEMU I OPROGRAMOWANIA.
Dbaj o regularne aktualizacje systemu Windows, oprogramowania. To podnosi bezpieczeństwo twoich danych i oprogramowania.
Po co aktualizacje? Każda aktualizacja to załatane dziury, podatności, luki programowe i błędy. Regularne aktualizacje to konieczne minimum. To ochrona twoich danych.
Będziemy o tym pisać szerzej w osobnym wpisie.
4. KOPIE ZAPASOWE CAŁEGO SYSTEMU NA DYSKU ZEWNĘTRZNYM.
Sporządzaj regularnie kopie zapasowe. W przypadku awarii to często jedyny sposób na odzyskanie danych. W przypadku zainfekowania
komputera lub zaszyfrowania danych to jedyny ratunek. Wiele osób się o tym przekonało.
Będziemy o tym pisać szerzej w odrębnym wpisie.
5. WYŁĄCZANIE LAPTOPA NA KONIEC PRACY.
Wiecie jak wiele osób wyłącza swój komputer? Przyciskiem zasilania.
Prawidłowo wyłączaj komputer – nie używaj do tego przycisku zasilania.
Dlaczego?
To może uszkodzić system operacyjny, który w tym momencie zapisuje ważne pliki. Taka operacja powoduje błędy i stratę ważnych plików
systemowych. Efekt? Komputer się po prostu nie uruchomi.
6. ZASILANIE. LISTWA ZASILAJĄCA Z FILTREM.
Używaj listwy zasilającej z filtrem przepięć i zwarć. Dlaczego?
To ochroni Twój sprzęt przed uszkodzeniem. Lepiej, żeby poszedł bezpiecznik w listwie lub filtr, ale sprzęt ocaleje.
Koszt listwy to 50-100 zł, a koszt naprawy może wynieść o wiele więcej.
7. WENTYLACJA. TEMPERATURA ZABIJA TWÓJ SPRZĘT.
Dbaj o to, aby Twój laptop miał odpowiednią wentylację.
Chodzi o to, aby nie zasłaniać otworów wentylacyjnych w obudowie.
Każdy laptop to kompromis pomiędzy wydajnością a odprowadzeniem ciepła.
Im większa wydajność, tym wyższe temperatury. Brak odprowadzenia ciepła w efekcie uszkadza sprzęt. A wtedy koszty są duże.
Jeśli wentylatory wciąż pracują, to oznaka, że trzeba zajrzeć do środka.
Będziemy o tym pisać szerzej w osobnym wpisie.
W przypadku problemów postaraj się szybko skontaktować z nami, pomożemy.
SPRAWDŹ USŁUGĘ : POMOC ZDALNA. TO WAŻNE.
https://www.speclab.com.pl/oferta.html#pomoc_zdalna
Skontaktuj się z nami, porozmawiaj, omów, zapytaj. Poradzimy, podpowiemy.
Zachęcamy do kontaktu : https://www.speclab.com.pl/index.html
Tyle na dzisiaj.
W kolejnym poście – NIEZBĘDNIK UŻYTKOWNIKA co jeszcze…
Będziemy o tym pisać.
Nasze Serwisy:
SpecLab Komputery technologie: speclab.com.pl
Speclab E-Sklep : https://www.speclab.com.pl/oferta.html#allegro
Facebook: https://www.facebook.com/speclabserwis/
Projekt: strona www: projektfirmagdynia.com.pl
Facebook: https://www.facebook.com/projekt.gdynia/
Projekt Nieruchomości : projektnieruchomosci.pl
Facebook: https://www.facebook.com/projektnieruchmosci/
Goya Art : facebook.com/goya.hand.made/
Zapraszamy.